Wednesday, March 7, 2012

Alcatraz TV Show / TV Series 2012


Sebuah TV Series dari US yang menemui penonton sejak 6 Jan 2012 iaitu Alcatraz TV Show / Alcatraz TV Series 2012 mempunyai keunikkannya yang tersendiri. Pada sesiapa yang suka menonton TV Series ni memang aku galakkan untuk menonton rancangan yang terbaru ini. Rasanya semua tahu kot apa itu Alcatraz. Alcatraz ialah sebuah penjara yang terletak disebuah pulau di San Francisco Bay. Akan tetapi Alcatraz tidak lagi berfungsi dan digunakan untuk menempatkan banduan akan tetapi dijadikan sebagai tempat rekriasi kebangsaan yang membawa pelancong dari seberang tanah ke pulau alcatraz.
Ok berbalik kepada cerita asal, Alcatraz TV Series ini mengisahkan semua banduan akan dipindahkan dari penjara alcatraz pada tahun 1963. Senang cerita banduan di alcatraz termasuk dengan pengawal penjara ingin dibawa keluar dari pulau Alcatraz disebabkan kondisi penjara alcatraz yang tidak selamat pada tahun 1963. Akan tetapi kesemua banduan termasuk pengawal penjara hilang pada tahun 1963. Sehingga hari ini (tahun sekarang) pihak kerajaan tidak tahu kemana banduan dan pengawal penjara boleh hilang. Akan tetapi perkara pelik berlaku (tahun sekarang) berlaku kejadian seorang demi seorang banduan dan pengawal penjara muncul kembali (tahun sekarang) dan mereka berumur seperti pada tahun 1963. Apakah yang berlaku?
Alcatraz tv series
Alcatraz tv series
On March 21, 1963, over three hundred inmates and more than forty guards disappeared from the Alcatraz island prison without a trace. To cover up the disappearance, the government invented a cover story about the prison being closed, due to unsafe conditions, and the inmates were transferred. As a young San Francisco police officer tasked with transferring inmates to the island in 1963, federal agent Emerson Hauser (Sam Neill) had been one of the first to discover the inmates missing.
He now runs a secret government unit dedicated to finding the prisoners. In present-day San Francisco, the “63s” (as the inmates and guards are called) begin returning, having not aged at all. To help track them down and capture them, Hauser enlists police detective Rebecca Madsen (Sarah Jones) and Dr Diego Soto (Jorge Garcia), an expert on the history of Alcatraz. The 63s appear to be returning without memory of where they have been and with compulsions to find certain objects.
Sekarang rancangan Alcatraz TV Series ini telah memasuki episode 7 (Alcatraz TV Series Episode 7). Memang best drama ini sebab kita akan dapat lihat disetiap episode satu persatu banduan dan pengawal penjara muncul di (tahun sekarang) dengan tidak tua dan tidak tahu apa yang berlaku kepada mereka dan mereka cuba memahami apa yang berlaku dan pihak kerajaan (unit rahsia) ditubuhkan untuk menangkap kembali banduan dan pengawal penjara yang muncul di (tahun sekarang).
Aku tak tahu bagaimana untuk menonton secara streaming, akan tetapi korang bolehlah download Alcatraz (TV Series 2012) / download Alcatraz (TV Series 2012) mediafire ini disini ”http://www.mediafiremovieaz.com/alcatraz” untuk menonton secara offline di laptop.
Jom Tonton Alcatraz 2012 Official (Trailer) dari youtube dibawah ini…

No comments: