Wednesday, March 7, 2012

Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet


Semalam hari minggu so pi pekena makanan kat Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet. Sapa yang duduk penang tahu kot tempat ni. Semalam aku pekena Mee Udang, Jus Tembikai, Aiskrim dan satay ayam dan kawan aku pula mengorder makanan yang lain pula. Bagi aku Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet ni memang tempat yang best. Design tempat makan yang unik dan lain dari yang lain.
Malas nak cerita panjang. Ini entry ringkas jer nih. Jom layan satu gambar jer. Banyak banyak tak boleh, satu jer cukup. Kalau nak lebih boleh pi Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet sendiri. Haha. Cuma yang pelik semalam kebiasaanya alas meja mereka gunakan kain hitam dan semalam mereka gunakan kain bercorak batik sebagai alas meja. Tak tahulah aku samada itu alas meja bercorak batik atau “kain batik”, hehe.
Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet
Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet
Dalam gambar tu yang aiskrim tu memang aku suker. Kebetulan aku peminat aiskrim. Cumanya menu aku makan semalam agak pelik la untuk lidah aku, mana taknya, aku makan aiskrim yang bersifat sejuk dan campur sekali makan mee udang yang sifat pedas dan panas. Lain macam la lidah aku bila pekena makanan semalam. Apa pun memang sedap makanan tu semua.
Sebenarnya banyak juga menu menu yang pelik disini yang bagi aku agak peliklah. Kalau korang rasa tak pelik maknanya korang biasalah kot makan makanan yang eksotik bagi aku. Makanan yang pelik yang aku susah nak paksa otak aku untuk cuba merasa adalah seperti telur burung unta, daging rusa dan daging arnab yang dibuat satay. Ntah kenapa susah betul aku nak telan benda benda makan makanan yang bagi aku itu jenis bersifat “eksotik”. Apa apa pun Restoran Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet ini memang tempat yang sesuai bagi yang suka mencuba tempat dan makanan yang baru dan lain dari yang lain atau senang cerita sesuai bagi yang sukakan kelainan… Jom tengok resit makanan yang aku makan semalam…. :)
Resit Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet
Resit Puncak Mutiara Cafe Kampung Pelet

No comments: